07.03.2022r.

 KRZYCZĄC   GŁOŚNO


Moje kwiaty dzisiaj dla Ciebie,

maja barwę- żółto- niebieską,

garść nadziei Ci daję i mój gniew,

matko, żono, kochanko- gdzie jesteś?

Dziś widziałam Cię na gruzach historii,

jak tuliłaś zapłakane dziecko w metrze,

potem szłaś  z nim przed siebie wśród bomb,

tam, gdzie spokój, gdzie nowa przestrzeń.

Ukraińska  kobieto, matko,

brat,syn, ojciec zostali, by bić,

nie dostaniesz dziś od nich kwiatów,

ONI WALCZĄ - byś TY mogła żyć.

Żebyś miała znowu marzenia,

oczy dziecka roześmiane, spokojne,

z gruzów wstanie Twój  dom,

 już bez huku i bomb,

 i zapomnisz o strasznej wojnie.

Dam Ci wiarę i serce na dłoni ,

wiem,  gniew Twój jest większy niż strach,

chylę głowę przed Twoją odwagą,

niech się skończy ten straszny czas.

Ja spokojnie przesypiam jeszcze noc,

lecz los  Twój z moim dzieli cienka kreska,

Ukraińska  kobieto, 

jakich słów mam jeszcze poszukać?

by ukoić Twój strach  i łzy,

 dumna  -flaga niebiesko-żółta.

Wszystkie matki, kobiety świata,

 krzyczcie głośno- a siła  w nas jest,

stop przemocy, stop wojny dla świata,

krew to życie,  to braterstwo- nie śmierć!!